måndag 11 juni 2012

Rusta och Cubus - vilken blir det???

Idag har jag varit på anställningsintervju. Hmmmmm!!! Rusta var först, och där fick jag jobb. MEN igen, han ville att man jobbade heltid och att man orkade med tunga lyft och där skall man använda arbetskor med stålhätta allt detta precis som på Systembolaget.

Mannen som höll i interjuven var väldigt lik det slippiga aset som gör reklam på Media Market. Han liksom kröp under kläderna på en och så ville han bara prata om sig själv och hur duktig han var att ha vänt Rusta på rätt väg efter en längre tids negativ spiral och att han nu skulle starta upp Rusta i Uddevalla.
Han blev lite sur när jag nämnde att jag hade en intervju till och han tyckte jag skulle bestämma mig på en gång. Men icke sa nicke, jag sade att jag meddelar senare.

Sedan var jag på intervju på Cubus och det var jätte trevligt men dom ställde väldigt svåra frågor som jag inte ens kunde svara på. Men hon lät meddela att jag låg i topp skiktet och skall få svar på onsdag. Det som svarade för mig fördel var att jag inga små barn har och att jag gärna jobbar deltid. Så jag håller tummarna, men är inte heller ledsen om det ej blir något för det är jobbigt att köra hela den vägen till jobb varje dag.
Men det hade varit en positiv erfarenhet att fått jobba med kläder, och lära mig ett helt nytt yrke inom handel. Så vi håller tummarna så klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också