tisdag 26 mars 2019

Mönster virkad stjärnfilt -

Fick nyligen in Svarta Fårets nya garn Palette och fick för mig att virka en stjärnfilt till mitt ena barnbarn. Så det fick så klart bli i blått. 


Palette är ett blandgarn 50% bomull och 50% akryl och det är mjukt och skönt. 
150 gram = ca 600 meter och använt mig av virknål nr 4. 1 nystan räcker till en sjal eller en babyfilt som den jag gjort t.e.x.

Det fick bli en 12 uddad stjärnfilt och jag började med det mörka delen i mitten, men det blev inget bra märkte jag efter ett tag, så det fick bli det ljusa i mitten och mörkare utåt, och så himla fin den blev 😍
Jag har ej hunnit att skriva mönstret men här får ni ett diagram till att börja med och det är väldigt enkelt mönster, så har man gjort 2 varv så flyter det på. 
Garnet hittar ni i min webbshop www.camillaslivsstil.se


 



Som sagt så kommer ett skrivet mönster inom kort. 
Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också