måndag 6 maj 2013

Virkad döskalle sjal


Nu har jag virkat en döskallesjal och jag är supernöjd. Mönstret gjorde jag efter att sett en annan virkad sjal med döskallar men som det inte ännu hade kommit ut något mönster, och jag ville göra den nu! Så jag tog saken i egna händer och satte mig och virkade och blev irriterad över hur man skulle göra ögonen och gav nästan upp.  Men efter en natt sömn så föll allt till sin plats vid morgonkaffet. 

Kom över tre nystan Tilda för 10 kr/st, så det fick bli vad det räckte till. 
använde virknål 3.5
Här har jag virkat med 2 nystan beige och 1 nystan grått till kanten.

Jag gillar hellre att virka i bomull och då 8/4 med virknål 2.5 det blir en mera skön sommarsjal och lätt att ha på sig till det mesta. Man kan använda olika tjocklekar på garnet det enda blir att döskallen blir olika stora/små. 

Mönstret hittar ni HÄR





Vill du också gå med i härmapan och dela med dig av dina hantverk och se andras och på så vis få flera läsare till din blogg gå in på Sveas och se hur du skall göra...vi ses.


                                                                                      Lycka till 
Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

7 kommentarer:

  1. UNDERBART!! Tack för mönstret och så tydlig beskrivning, måste testas! Kul att du vill vara med i Härmapan!

    SvaraRadera
  2. Blev tyvärr inte klok på hur jag går med i Härmapan och hittade inte ditt förenklade sjalmönster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej!!skickar här en länk till beskrivningen.

      http://camillaslivsstil.blogspot.se/search/label/d%C3%B6skallesjalturtorial

      Jag har endast döskallemönstret som trutorial.

      Sedan så till Härmapan så går man in på

      http://sveaspunkt.blogspot.se/2012/11/harmapan.html

      Där kan du läsa hur man gör för att vara med.
      Lycka till med allt
      Hälsningar Camilla

      Radera
  3. Hej Camilla!
    Har använt mig av ditt mönster på döskallesjalen, tack för det. Finns på följande länk: mervissmycken.blogspot.com

    Hälsningar
    Mervi

    SvaraRadera
  4. Hej Camilla!
    Jag är en till som använt ditt döskallemönster. Jag är mycket imponerad över att du klarat av att få ihop ett så bra mönster.
    Kolla in på www.helenaahman.se så får du se din sjal i en superorange variant.

    SvaraRadera
  5. Tack Camilla för döskallemönstret har virkat färdigt den nu blev superfin KRAM Helena

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också