lördag 9 april 2011

Växthuset

Nu börjar det att kittlas i fingrarna och man vill komma igång med odlingen i växthuset. I år kommer jag att koncentrera mig på färre sorter.
Körsbärstomater, slanggurka, Phyllasies(kan ej stava till det) och ev melon. Vi köper våra plantor på Landgrens handelsträdgård i Grebbestad, de har bra kvalitet och i slutänden så blir det billigare än att jag köper jord, frö, planteringskrukor och sedan har jag ingen plats inne att ha dom under förodlingen.

Skall även i år ha lite roliga ting i växthuset som den lila stolen, radio, fina vattenkannor, kuddar, krukor, prydnadssaker och lite ljus.
Förra året satt jag där inne i värmen ibland och fikade och gick igenom dagens reklamskörd, mycket härlig känsla. Hoppas jag får många sådana tillfällen i år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också