söndag 10 juli 2011

Livet som tonårs/vuxenbarns morsa

När det gäller att vara mamma till två halvvuxna döttrar så tror jag, jag snart blir tokig. Den ene har ett temprament värre än mig och den andre skall allt hända nu. Så den ene vill ha bil idag och får hon inte det så är det som om det aldrig finns några bilar kvar i sverige till henne. Hon har ännu ej fått körkortet men kanske om en månad, men bil skall hon ha NU::::
Den andre hon ryter och skriker och hatar mig över allt i världen. Jag missunnar henne allt som är roligt...HEEE..ööööö hon är 19 år jag har inte sagt ett ord, bara att inte jobbet blir lidande och hennes hälsa men denna kritiken flyger hon i luften, alltså det går ej att prata med henne.
Så jag har avbokat henne från resan till Grekland, Benny vill inte att vi två skall förstöra hela resan så hon får stanna hemma. Sedan om man frågar henne om hur kvällen varit eller om något annat kul har hänt medans man har jobbat eller om hon varit ute då är jag JÄVLIGT NYFIKEN OCH SKALL SKITA I DET, och jag skvallrar till alla..
JAG BLIR SÅ J......A TRÖTT PÅ ATT TASSA runt dessa småstora människor som tror jag bara vill ont och skvallra. Jag vill bara att de skall dela sin vardag med mig och att ha roligt tillsammans men tyvärr så kommer det nog att ta några år innan allt lagt sig verkar det som. Så jag får ha ett tålamod och hoppas denna tiden snart är över och att de kan tänka som riktiga STORA människor.

Ha en trevlig dag...det skall jag försöka att ha...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också