tisdag 2 augusti 2011

Sol, semester och flytt

Jag är riktigt nöjd med tillvaron just nu. På jobbet så fick jag ledigt de två dagarna jag skulle jobba för det var mycket folk och om jag ville ha lite extra ledigt så var det bara att åka hem....vem tackar nej till det i denna sköna tid. Så nu är jag ledig i 5dagar totalt, gött att få vara med Benny på hans sista semestervecka.

Sedan så har ju som ni tidigare läst Linnea och Adde fått lägenhet i Uddevalla och hon shoppar som bara den. Och körkortet är hon snart färdig med.

Emma kom hem i går efter jobbet och meddelade att en arbetskollega hade några lägenheter i Strömstad och att hon skulle kontakta honom.
Hon verkade väldigt nöjd och att även hon skall kunna få något eget. Vi har dock satt in en annons idag i strömstad tidningen, där hittelön på 3000kr till den som kan hjälpa henne med ett boende, vi får se om någon hör av sig. Hon skall få lika mycket hjälp med inredning som jag har gett Linnea så det tror jag hon uppskattar.

Solen skiner och allt har ordnat sig med resan till Grekland, dock så fick inte Emma vara med pga despyter som hon och jag har haft och jag orkar inte att detta skall ske igen. Så Adde fick åka för henne istället. Kan tyckas som ett hårt straff, men livet är inte lätt och straffet fick bli att hon får vara ensam hemma och jobba istället. Hon är så självständig att hon kan resa själv eller åka med oss en annan gång.

Nej nu skall disken undan och sedan ut och sätta mig i solen och päsa...


Ha en skön dag, jag kommer iallafall att ha det...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också