måndag 5 september 2011

Semestern och tankarna efter den.

Sitter och kollar på bilderna från Kalymnos, Grekland och det slog mig att F..N vad bra vi hade det. Här får vi en resa med hotell,flyg och frukost på en lugn och still ö. Inget oväsen från musik eller skrikande barn på stranden. Kidzen och Benny åkte på dagstur med scooter över ön och fick uppleva fantastiska vackra delar av ön. Från hotellet ser det ut som en brun tråkig ö, när där är en fantastisk ö med hur mycket vacker omgivning som helst. Tyvärr åker jag inte scooter om så jag är ensam på hela ön så jag missar mycket men min rädsla för olyckor och att jag är så sårbar på en scooter gör att jag ej kör någon.
När jag nu sitter och tittar på bilderna där båda jag och resten av sällskapet är med blir jag nästan helt berörd av vad bra vi hade det trots att det kostar att leva där, men det var solen, värmen och omgivningen som satte sig rätt i hjärtat. Jag kommer defenitivt att åka dit igen om jag får en resa för det priset vi betalade 1300Nok för en vecka...
Jag hoppas att vid samma tidpunkt nästa år få göra en liknande resa igen och bara ha semester och njuta. Jag och benny fick vara tillsammans och göra saker bara han och jag ville och bara vara. Vi sade till de övriga i sällskapet att " ikväll vill bara vi vara tillsammans" få vår egna tid och det är underbart när man har vuxna barn som respekterar detta. Känner i själen att jag börjar landa efter 30år..och vet vad jag vill och stå för det oavsett om andra tycker det är konstigt.
Nu skriver jag en masssa blablabal men det var skönt att bli av med dessa tankar...ha det gött....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också