lördag 8 oktober 2011

Höstmörker och trötthet

 
Nu känner man verkligen att hösten har kommit. Igår när jag kom hem vid 20 tiden var jag grrrrrrrr....Tröttheten i kroppen ville inte släppa om jag inte gick och lade mig så så fick det bli. Så kl 21 sov jag. Men vid 3 tiden i natt vaknade jag och sov inget bra fram till halv sju. Lika bra och gå upp och få i sig kvoten av koffein.
Det var mycket folk på jobbet igår och många skulle ha hjälp, på samma gång så var lagret fullt av varor och vi var inte nog med personal. Så min trötthet kom av allt ljud och sorl i lokalen, och det är riktigt längesedan jag var så trött som jag var igår.
Men jag är ledig i helgen och skall börja packa inför Scottland resan på Onsdag nästa vecka. Jag ser verkligen fram emot denna resa. Skall bara gå omkring och kika på allt kulturellt det tycker jag är roligt.Men som sagt hösten är ju här och det blåser och ylar ute och värmen har man satt igång, och levande ljus i lyktorna utan för dörren. Det går fort nu fram till advent och jag blev påmind om det här om dagen då jag var på Hedemyr och de har börjat skylta med julsakerna redan.
Sedan märker man att det är mörk när man åker hem från jobbet och det är väldigt kännbart för mig för man spänner sig så när man kör och ser efter vilt vid vägkanterna nu i älgjaktens tider.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också