måndag 10 oktober 2011

Kurs på Skarpö - Smak och Sensorik


Idag har jag fått bokat en läraktivitet på Systembolaget. Jag har kikat efter kurser som skulle vara till nytta för mig, men alla har varit fullbokade. Men idag så fanns en plats kvar till Smak och Sensorik den 7-9 Dec och fick ok av Alexander.
Jag hoppas jag får mer glädje av jobbet om jag får lära mig mera och gå flera kurser.
Sedan kommer jag ju även att gå kurser genom Unionen där jag är förtroendevald och även detta gör att jobbet inte blir så "tråkigt" utan att man bygger en kunskap och nyfikenhet genom dessa kurser.
Efter denna kurs kommer jag att:
  • Förstå hur våra smaktyper, klockvärden och matsymboler fungerar
  • Känna till grundsmakerna och deras samspel.
  • Ha en grunkunskap för hur du kombinerar mat och dryck
  • Förstå hur olika öl-och spritframställningar påverkar stil och smak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också