måndag 19 december 2011

Är shabby chic tiden ute???

Har läst att shabby chic är på väg att dö ut..och det är ju sant att allt har sitt slut, men inte så drastiskt som Allt i hemmet har skrivit. Man ser att trenden vitt fortfarande kommer att vara "trendig" men att den romantiska,vintage och blommiga stilen kommer att bytas ut mot industristil.

Det vita kommer att vara i hela rena ytor, metall och glas.  Men så klart kommer shabby chic att leva kvar men vi lever i en värld där mode och trender både i kläder och inredning går hand i hand och man klär sig som stilen man har hemma, konstigt men så är det.

Möbler som är skavda och ruggade bytas ut mot mera moderna hela möbler och att man fortfarande har saker med färg och personlighet som ger den extra twisten.
Många är nog ett med sina gamla, slitna och romantiska stilen och kommer så klart inte att ändra stil men nu har ju dock shabby chic varat många år.

Själv så är jag så glad att jag först tog mina tidigare fula ikea möbler och målade om dessa i vitt och ruggade den lite och målade text på och är fortfarande väldigt nöjd med dom. För utan att kosta för mycket så fick jag känna på hur Shabby chic passade i mitt hem.

Och med resultatet i hand så älskar jag vitt MEN jag är inte hel romantiker som person utan gillar vitt men att möbler och inredning skall mixas med färg och designad och moderna möbler. Minimalismen finns i mig och jag har endast saker framme som verkligen betyder något för mig och blir då ett personligt hem.
Så allt eftersom pengar kommer in så byts saker ut och då går man in i en annan trend och lever med den i några år, sånt är livet.
.
Här är inlägget som Hemkänsla har skrivit om "Allt i hemmets" - Shabby chic är död:
 "I chefredaktörens spalt i Allt i Hemmet kan man i det senaste numret, januari 2012, läsa följande: "En av de riktigt mäktiga har gått ur tiden. En gigant, som påverkat oss alla över årtionden. Nu vinkar de sista spetsnäsdukarna farväl och de vitmålade avskavda benen tar sina sista stapplande steg. Allt har ett bäst-före-datum. Och med all respekt: den romantiska, sockriga shabby chic-stilen dör nu."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också