lördag 10 december 2011

Julgranen

Ikväll har vi faktiskt klätt vår gran!!!. det är ju en plastgran och jag älskar julen och varför skall man inte kunna klä den tidigare än några dagar före julafton??. I butikerna klär de den i oktober och jag vill verkligen mysa av ljuset av granen och all de pynt som man har dekorerat den med. Så varför inte njuta lite extra när man har plastgran som aldrig barrar och står där grann och fin dag efter dag.

Det är nog förväntan och nyfikenhet som gör att jag älskar julen precis som barnen och att kunna ge det de önskar så gott jag kan. Så därför får granen komma upp tidigare än en riktig gran som barrar efter 2 dagar och sedan åker ut på annandagen och tänk sedan alla äckliga djur som vaknar upp i värmen.

Det är därför som vi inte vill ha en levande gran, för att det är så mycket kvalster och annan ohyra som vaknar när den kommer in och efter ett reportage så köpte vi en plastgran och det är jag så glad över.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också