onsdag 28 december 2011

Projekt gästrum

Linneas sovrum

Har i två dagar försökt att få iordning Linneas sovrum till ett "gästrum/linneas övernattningsrum" men det är inte lätt. Har köpt lite saker men det faller inte på plats och blir bra. Det är sedan tidigare en brun vägg fondvägg och så har hon en enkelsäng och en hylla. Detta känns så malplacerat så jag måste tänka om hur jag skall göra.
Innan linnea flyttade hade vi en 160cm säng som bilden nedan och rummet var väldigt fint och ombonat. Nu är det en 90 säng längst en vägg och lampa och hyllor är fel placerade eller helt tomma, så det är inte lätt att fylla ut dessa utrymmen.

Sedan vill jag ju så klart ha detta klart på en gång, men nu efter julen är det inte många kronor i plånboken och jag får nog ta en sak i taget och köpa ny säng fram igenom som finns plats för två som tidigare och då slipper vi att dra in och ut en extra säng varje gång hennes pojkvän kommer på besök.
I mitt hem vill jag ha fint i alla rum även om de inte används så mycket så skall det ingå i en helhet i hela lägenheten och ha samma känsla som övriga rum.
Nu har jag ju ett projekt att arbeta med och vet vart mina pengar skall gå till som med alla andra projekt jag har på G.
See you

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också