torsdag 5 januari 2012

Diet - ja i 3dagar sedan stöp jag

Alltså jag har varit så peppad att gå på diet igen..ha jag köper diet och går ut hårt...faller så fort benny kom hem och vi skall mysa vid tv och äta god lasang...jaja det kommer nya dagar och jag skall verkligen försöka men jag har väll inte stark karaktär till det nu, utan det "andra" jaget säger " unna dig lite" och sedan ser man i spegeln " jaha så gick det med det, tjockis".
Så jag får försöka hitta någon medelmotta i detta att kunna äta diet hela dagen och äta ett mål mat per dag. Det är nog det närmaste jag kan göra. Att också ha slutat med bröd som jag älskar så får jag hoppas min jästa mage ger med sig till slut och att jag skall försöka gå några kilo innan thailandsresan.

Träna ligger tyvärr inte mig i fatet nu och jag har ABSOLUT inte lust att träna, jag har aldrig haft det i generna och kommer inte att få det heller, jag blir bara stressad av att träna, av att inte göra något viktigare av den tiden, även att jag vet att jag kanske bara sitter i soffan eller gör något annat ovikigt.

Så!"! nu har jag fått skrivit av mig lite, och lovar och svär att ikväll blir det inget mera godis eller annat..kanske ett par glas vin men sedan inget annat....FAN att jag är så j...a klen och inte har karaktär nog. Vet att vin har många "sockerbitar" i men det räknare jag inte för jag gick ner 8 kg i våras och då gick det bra att dricka alkohol ibland.

Så håll dummarna men jag tror jag kommer att krascha detta som vanligt men nån gång skall man klara det. Trevlig kväll på er...nu blir det film för oss.

1 kommentar:

  1. Du klarade dig iaf i tre dagar...jag pallade en...lr nästan en..
    Lycka till vidare!!

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också