torsdag 26 januari 2012

Sticka vantar med vanliga stickor, någon som vet???

Jag vill sticka vantar med vanliga stickor och inte med strumpstickor. Alltså jag har en ide i huvudet, men vet ej hur det blir på riktigt. Alltså jag vill ha ett mönster där jag syr igen ena sidan som jag gjorde med pulsvärmarna men som sagt vad så hittar jag inget ute på webben. Om någon vet en beskrivning så vore jag tacksam om ni skickade en kommentar om det.
Jag gillar inte detta att använda 5 stickor, man sitter och ser på Tv och det plingar och slår i stickorna och de andra blir störda av detta så därför har jag virkat vantar i stället. Det går ju så klart snabbare men det går inte att göra fina mönster som i stickning.
Så hör av er om ni vet något

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också