onsdag 28 mars 2012

Funderingar om starta eget...men vad???

Nu när arbetslöshet väntar så snurrar det ju så klart tankar kring att starta eget. Har själv sedan länge sagt till mig själv att förbli anställd för trygghetens skull, men så klart skulle det vara roligt att få jobba med sådant man själv tycker är roligt.

Dock är det ju så att inom inredning finns det redan miljoner webbsidor och butiker och det är en svår bransch att nicha sig i. Man vill ju ha något speciellt och så klart som funkar här ute i buschen "Tanumshede". Men en webb butik når man så klart flera men då måste man verkligen ha ett bra kundunderlag och kundkrets att luta sig mot, och att man bloggar och håller sig uppdaterad ut mot media och att man får läsare till bloggen.

Nu har jag ju sån tur att Linnea har stor läsare krets och kan länka mig i sin blogg, men då kommer nästa fråga...Vart skall man börja???så jag får nog googla en hel del om att starta webb butik och vad man bör tänka på m.m.
Sedan gäller det ju så klart att ha produkter som lockar och intresserar, och tyvärr har jag inte en så stor läsare krets att jag kan skicka ut förfrågan om vad som efterfrågas när det gäller butiker på nätet. Men vill Linnea och Emma hjälpa mig ut mot webb världen och med hemsidor m.m så är ju det så klart mycket värt och att man har någon att bolla allt med.

För man vill ju inte sälja saker som var förra årets succe utan ha nya och trendiga varor som lockar den yngre generationen så klart, det är ju dem som man kommer ha längst som kunder om man lyckas...just det, om man lyckas och vågar jag detta??? hmmm får sova på saken ett tag till eller så blir det inget som alltid, fast det vore kul att bryta den tanke trenden...
Så goda ideer vill jag ha.....så hjälp mig....

Tjabasss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också