onsdag 11 april 2012

Byte av köksluckor

Vi håller på att planera för att byta köksluckor hemma. Vårt hem går i vitt och lite svart och rostfritt. I köket idag är det vitt men luckorna är i björklaminat och vi har haft dem sedan vi flyttade in 2002 och det är dax att byta.

Så jag skickade ut lite offerter till olika företag på webben och fått lite olika bud. Lägst 11800 kronor men då tyckte jag inte luckorna var så snygga för att vara vit och högblank. Den jag gillar bäst är Abstrakt som finns på IKEA. Vi räknar på ca 9000kr men vissa luckor finns inte riktigt måtten med höjden och jag vet ej om man kan göra något själv med det.
http://husplaner.se, Abstrakt kök från IKEA

De luckor vi har nu var heller inte helt måttanpassade utan vi fick kapa och sätta kantlist som man får tag på köksluckstillverkare. Alla luckor är ju inte sådana men några är det ju så vi får se hur vi gör. Så klart skulle det vara enklast om man måttbeställde men det är så svårt över webben och veta vad man får. De lokala leverantörerna är så ensamma på marknaden här uppe att priserna är skyhöga och det har vi ingen lust att betala.
Så på fredag blir det en sväng till IKEA och kolla lite på vad för material luckorna är tillverkade i, och Benny får fundera lite. Han är helt inne på IKEAs luckor och vill ordna detta själv så min snickare får som han vill.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också