torsdag 19 april 2012

Tankar om jobb

Känner mig idag lite nere. Har inget hört från jobbet jag sökte som butikkonsulent och jobbet på Hedemyrs har jag heller inget hört och det visar ju på att andra fått det så klart. Tyckte jag gjorde bra CV men uppenbarligen inte så spännande att de ville ha mig.
Sedan så den 29 april så tar min sjukskrivning slut och jag skall börja med massa aktiviteter på arbetsförmedlingen. Åter igen så skall man lära sig hur man söker jobb på nätet och hur man skall navigera i arbetsförmedlingens hemsida. Det är så tjötit men obligatoriskt så klart.

När det gäller jobb så söker jag bara jobb som jag är intresserad av och inte vård jobb för det kan jag inte. Och jag var på Nordby förra året och gick butik till butik och det var helt hopplöst, inget svar. Nu var jag och pratade med dem på Hedemyrs och det fanns fortfarande plats vid frukten m.m men icke att de ringer igen. Det är så tråkigt att de inte kan skicka svar om man fått jobbet eller inte.

Som sagt så skulle det mest ultimata vara att få jobba inom inredning eller om man själv startar en webbshop men det är svårt att veta vart man skall börja och vilken kundkrets och varor man skall ha. Det finns ju så mycket redan på nätet att man skulle få svårt att hävda sig i den branchen utan man måste komma på något eget och unikt. Så jag får fundera vidare på detta och hoppas något dyker upp.

Nu när man är sjukskriven så skall jag ju göra som alla säger..ta det lugnt och njut och slappa, men jag kan inte det. Försökte igår eftermiddag att ta lite siesta men det var hopplöst. Men jag låg i sängen i en timme och sedan på kvällen så gick jag och lade mig vid halv tio och läste bok. Blev mega trött och somnade men så klart så vaknade jag kl ett i natt och sedan vaknat varje timme. Har väldigt ont i ena benet så jag var uppe och tog värktablett men icke att det hjälpte...

Så denna dagen skall innehålla: besök hos min vän Ewa som skall få lite fröer och sätt potatis, sedan till mormor och lämna lite glas och muggar. Hemma skall jag putsa fönster och röja lite och även greja lite med mina planteringar av grönsaker. Så jag får fokusera på vad som skall göras idag och det andra ordnar sig...har jag överlevt 42 år skall jag nog klara detta med...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också