söndag 20 maj 2012

Hem och trädgård

Denna helgen har varit intensiv. Har slipat altanen hela fredag och sedan målat den. Har även planterat om alla plantor i växthuset och även alla krukor och amplar runt om i trädgården. Sedan var vi idag och köpte nya trädgårdsmöbler till den nymålade altanen och grejat en hel del med ditt och datt men det blev fint.

 I potatislandet har det börjat gro och jag har även lite morötter och salladslök
 Det blir otroligt mycket grönsaker i år och jag hoppas det skall få plats
 Har två hinkar med potatis som jag hoppas skall vara färdiga för skörd till midsommar.
 Gurka 
 Körsbärstomater och lite andra sorter
 Rosa marguriter och gulöga en färgklick..
 Våreld och gulöga

 Dessa surfinor fick jag tag på Hedemyrs. De är svart/lila och med lite vit/gult i mitten väldigt fina och speciella

 Stam funchia och petunier (bakom i svart kruka Curryört doftar underbart)

 Vår nymålade altan och nyinköpta trädgårdsmöbler från Jula



 Penseer och en dekorationssten från Hedemyrs som står "välkommen hem till oss"
 Dynor från Jysk och i det stora fatet har jag sått olika sorter sallad som jag har nära till hands eller bara gå och små knapra på, dekorativt är det oxå.
 Penseer som själv sått sig mellan mina stenar och jag låter de vara för det är dekorativt

 Supernöjd med våra nya trädgårdsmöbler...
 Bilder på området från vår altan....mysigt har vi det här på Koltrastvägen..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också