tisdag 5 juni 2012

Kortison sprutor i muskel

Idag var jag hos doktorn och fick behandling för mina smärtor i benen. Jag har länge haft vääääälllligt ont från höft ner till fötterna och orkar inte gå någonstans utan uppehåll. Så nu fick det vara nog för jag skall på anställningsintervju på Rusta på Nordby och vill så klart att jag är på topp och inte är som en gammal nittio åring i kroppen.
Så idag fick min läkare känna på muskel fästerna och musklerna på mina höfter och jag var nära och nita henne så ont det gjorde. Så det blev bedövning/smärtstillande på vardera höft och sedan en drös med kortisonsprutor på detta. Men nu skall detta ge sig men det kunde bli en omgång igen med sprutor för jag hade gått så länge att det hade bildats kalkkakor som nu med behandling skulle upplösas och försvinna själv men så klart var detta inte så bra så klart.
Vila skulle jag göra resten av dagen men med allt jag har att göra inför studenten så blir det inget med det. Så i kväll var jag hos fam. bernhardsson och lämnade student gåva till deras dotter och så bjöd de på vin och sedan hem och ordnade presenten från Emma och detta tog sin lilla tid så någon vila enl doktorn det blev det inte.
Läkaren meddelade att så fort smärtstillande ger sig så kommer jag få mycket värk och behövde ha hemma ordentliga värk tabletter så jag är redo. Så vi får se i morron, vi hörsss..tjabazzzz.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också