söndag 23 september 2012

Avstressande miljö

Känner att jag inte blir klok på "storstäder". Alltså nu har vi varit i London ena veckan och Stockholm den andra, och min första känsla efter att varit i London är "gud så roligt det är med alla affärer och sevärdigeheter" men när jag kom till Stockholm så " nej jag vill inte vara i en storstad mera och vill bara hem till trygga och lugna Tanum".
Egentligen borde jag tycka det är roligt att se mig omkring men det har blivit förmycket av all stress runt att springa i städer och hinna se så mycket på så lite tid som möjligt och det lite tråkigt. Sedan är det ju så att det är helt krazy med folk att man inte ser vart man kan äta eller se andra saker men man måste hela tiden hålla sig till sidan så folk kan komma fram.
Även detta att gå i lugn och ro i affären och kolla in kläder och inredning gjorde mig bara "anti" att jag bara ville springa ut ur affären så fort som möjligt och det är inte roligt när man nu är i en storstad och vill kika sig omkring.

I London fick jag först en stress känsla men den gick över efter någon timme och där var det inte så hetsigt tempo i butikerna utan det var bara full fart på alla miljoner människor ute på gatan som sprang i sina kostymer och fina klänningar till och från  jobbet det var nått helt annat. Sedan så har de en avslappnad inställning direkt efter jobben då de går på puben och tar en öl och umgås med vänner i några timmar. Så det var rätt kul att se alla män i sina kostymer stå på krogen och ta en öl med portföljen i andra handen.

Gillar när man kan krypa in på en pub med sina mörka inredning, skinnsoffor i hörnen med jugendbelysning och svag musik och stora barer med ölpumpar och fish and chips jag gillar det verkligen. Skulle man göra något sånt här i Sverige så lär man väll bli kontaktad till sociala eller nått.
Vi skulle behöva lite mera av deras gemenskap här i Sverige och värdesätta umgänge med vänner i avslappnad miljö och inte bara gå hem efter jobbet och sitta framför datan eller tv:en. Säger inte att man måste göra detta varje dag men inte alltid dra det hårda strecket att det skall umgås bara på fredagkväll och lördag. Så Sverige TA OCH SLAPPNA AV.
Trevlig kväll
Camilla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också