söndag 16 september 2012

Motivationen att gå ner i vikt

Jag blir så trött på mig själv!! Jag borde vara trygg i mig själv och vara nöjd över den jag är, men min vikt är något jag inte är nöjd med.
Vad jag än gör så går jag inte ner. Enligt läkaren är det medicinen Tryptizol som gör att man går upp i vikt och vi kan inte hitta någon annan medicin som likvärdig utan de har haft andra biverkningar.
Skaffade träningskort på WestCoustFitness men jag har konstant värk i kroppen och tränar jag så får jag ännu mera ont och någon förklaring har ingen.

Min läkare menar på att jag har fibromyalgi och jag håller med, sedan så dras jag med en inflammation i yttre lår muskeln som envisas med att inte gå över trots cortisonsprutor. Sedan så har jag inga laster som att äta kakor och annat godis utan det är bara frukost, frukt,middag och kvällsmat. Vad mer kan man göra?? Tycker jag rör på mig mycket och är som person en som gillar att ha och göra mest hela dagarna och sitter inte som någon soffpotatis framför tv utan det är alltid något jag sysslar med.

Att dricka shaker går i några dagar sedan blir man helt lack men egentligen borde jag göra det nu när jag är arbetslös då behöver inte mina abstinens drabba fler än mig och tjejerna och inte arbetskollegor. Så jag måste försöka hitta motivationen och då försöka äta shaker ändå för träna är ju nästan hopplöst känner jag. Vi får väll se vad som händer men jag hoppas att det skall ske en förändring och ingen gör det åt mig utan det är något jag måste göra själv.
Hoppas dagen i morgon är den dagen då jag börjar med shaken!!jag vill att den skall vara där då jag håller tummarna för det.
Tjabazzz
Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också