onsdag 14 november 2012

Innehållsrik dag..

Idag har jag varit i Göteborg och gjort magnetröntgen på nacke och rygg och så gjorde jag en vanlig röntgen av min fot som jag har väldigt ont i.

Det var första gången jag gjorde en MR och det tog en väldigt lång tid, 1 timme och vilket oväsen som denna maskinen hade. Tur var väll det att jag hade öronskydd med radio men det dämpade bara en grann.
Nu får vi väll hoppas att de inte hittar något mera förändringar i nacken och att det är färdig opererat men svaret skall jag få den 26 november.

Foten däremot får jag svar på tisdag och så får vi se vad vi skall göra därefter. Men som sagt vad så har jag sååååå ont i foten att det är outhärdligt i mellan åt.
Skall egentligen vara sjukskriven och skall ta detta med VC i morgon när jag skall be om starkare värktabletter.

När vi sedan kom ut på motorvägen igen märker jag att jag har glömt vigselringen i omklädningsskåpet vid röntgen så det var bara att vända om och åka tillbaka. Tur var att ingen annan hade fått den utan låg fint kvar. Sedan var vi på IKEA och åt middag och tog en sväng och köpte lite kraffs.

För när vi var på röntgen så sms:ade Emma till Linnea att hon idag hade fått en lägenhet som hon skall flytta in i den 1 December. Det är en 1 rum och kök på Talldungen i Tanumshede och bara några meter till Hedemyrs så mera centralt än så kan hon inte få.

Det känns väldigt skönt att hon nu flyttar, konstigt kanske ni tänker men det har varit jobbigt både för henne och mig att ha henne hemma boende och vi har nött på varandra att vi snart har " öppna sår" och hon behöver bli självständig och få flytta till eget.

Det är inte helt lätt att ha hennes vänner och pojkvän springandes här och vi bor ju i en lägenhet och man skall ta hänsyn till varandra hela tiden och till slut stänger man in sig i var sina rum för att inte vara i vägen och det är inte bra heller.

Nu får hon ju ta hand om sitt egna liv och se vart pengarna försvinner och det skall bli lärorikt för henne, men jag önskar ju så klart att hon skall få det bra och fint i sitt första boende. Hon är ju 21 år i januari så liten är hon inte längre..Så på måndag skall vi följa med och kika på lägenheten och se om det behöver målas eller tapetseras och hur man skall göra med möbleringen.

Nej nu skall jag kika lite på tv, jag är trött efter denna långa dagen

Trevlig kväll på er..





1 kommentar:

  1. Hej!
    Som alltid är det full fart och allt möjligt händer. Det står aldrig still.
    Fin blogg. Det är lite av varje. Du bjuder verkligen på dig.
    Kram Petra

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också