lördag 17 november 2012

Julinspiration - ideer

Hushållsgurun Martha Stewart är en idespruta till inget like. På hennes hemsida http://www.marthastewart.com/ finns ideer om precis allt inom hem och trädgård och man blir helt lyrisk. 

Bilderna nedan kommer från henne och om ni går in på hennes hemsida finns steg för steg beskrivning för hur ni gör dekorationer och pyssel. 

Under fliken Holiday finns Christmas och andra högtider och förslag från dekorationer till mat. Jättekul att bara bläddra runt och ta lite ideer här och där och göra något eget. 

Själv är jag ute efter något jag kan göra med exklusiva pappersark jag köpte i London och Edinburgh. Jag får väll bläddra runt och se vad jag kan få ihop

Här är lite bilder från hennes blogg.

Under fliken Christmas på Marta Stewarts blogg finns vägledning till hur du kan göra dessa dekorationer

Ovan till vänster är vantmagneter, 
Nedan vänster: på glöggbordet dekorerat kvistar med julkort man fått.
Ovan höger: varför inte skriva fina etiketter på datorn och göra julklapparna lite exklusiv look
Glasburkar blir snöglober med vatten, glitter och en vattenfast figur
Snökristaller gjorda av piprensare

Men alla dessa ideer finns som sagt på Marta Stewart hemsida med lätta steg för steg anvisning. 

Trevlig helg på er..

Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också