torsdag 24 januari 2013

Nyinköpt tyg till kuddar


Har i några dagar suttit och letat efter nya kuddfodral till soffan. Tror jag har varit inne på varenda inredningssida men inte hittat något som passat antingen i storlek, färg, stil eller pris. 

Vi har en stor soffa med 2 divaner och lösa kuddar runt om och nu känns hela soffan väldigt mörk utan några kuddar som piffar upp allt. Så jag åkte till Kerstins tyg i Tanum och fick tag på 2 fina tyger. Den ena i lin och bomull och är i naturvit och den andra i ett kraftigt tyg med klockor på och de kändes så rätt direkt.



 Så nu blir det att sy nya kuddfodral och byta ut hälften av kuddarna. Det kommer att bli super fint så jag sitter i kväll och syr och riktigt myser att få sätta fingrarna i lite nya textilier. Och nu när mitt hobbyrum är färdigt så blir det enkelt att greja. 

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också