söndag 6 januari 2013

Pater Noster


 Sitter och kollar lite på gamla inlägg och ser en text på en kudde som det står "Noster  och som jag har i en säng och tänker: " jag har sett denna delen av ett namn någon annanstans!" 


Pling så går det upp för mig!! Jag läser en bok för närvarande av Ann Rosman "Fyrmästarens dotter" den utspelar sig på Marstrand och på ön Hamneskär på fyren Pater Noster.

Det är en bok som handlar om ett obehagligt fynd inmurat i en vägg  när man skall restaurera fyren. Vem är han och vad hände?


Som sagt det var bara ett sammanträffande att jag läste en bok om just detta. Tänkte först när jag köpte kuddfordralet för 2 år sedan att det bara var på hittat men det var det ju inte...så nu kommer jag att läsa boken med ännu mera inlevelse...som det kan bli ibland!
Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också