torsdag 10 januari 2013

Stora skillnader i frakt på paket


Idag har jag skickat iväg lite paket till de som vann budgivningen på Tradera. Jag fick sålt lite snapsglas, vinglas och kuddfodral.  Så idag när jag skulle skicka sakerna så inser jag vilken skillnad det är på frakt mellan Posten, DHL och Schenker. För de små snapsglasen så skulle det kosta 99kr -posten, 120 kr - DHL och 55 kr på Schenker. 

Så klart tar man ju schenker och det var väldigt lätt att skriva ut adresslappar och betala direkt på nätet så det kommer jag att göra igen så klart. Ja det gäller att vara om sig och kring sig för pengarna springer fort iväg om man inte kolla upp andra speditörer.


Hoppas nu de som köpt mina varor blir nöjda, jag är det i alla fall och så blev jag av med saker jag ALDRIG har använt och så tar de bara plats i vitrinskåpet. Så nu finns det plats för annat fint i stället och så fick jag mig en ordentlig slant i resekassan.

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också