söndag 24 februari 2013

Hua Hin vår pärla


Ja! mina läsare snart är det dax för årets resa till Thailand. Den 28 februari drar vi i väg och kommer hem den 17 mars. Det skall bli helt underbart. Skall åka från Landvetter till Helsingfors och sedan därifrån till Bangkok. Resan tar 12,5 timmar så det är nog det snabbaste vi har åkt någon gång men det är gött att slippa sitta på flygplatsen i flera timmar för flygbyte.

Sedan när vi kommer till Bangkok kl 07.25 den 1 mars så kommer en taxi från Mango Spa Resort, Hua Hin och hämtar oss och kör oss ända fram till dörren, det är lyx. Vi behöver bara betala 2500bath  = 500 kr för över 22 mils resa och drygt 2.5 timmar resa, och det är nice för man kan be dem stoppa på vägen om man vill pausa och sträcka på sig. 

Det är en väldigt bra service de har, och de står med en stor skylt på flygplatsen med "Mango Spa Resort Camilla Jirasek" jag älskar den skylten varje gång för då lägger sig ett lugn över mig att allt är klappat och klart och bara sitta i bilen och ta det lugnt. 

När vi kommer fram vid lunchtid så blir det att få in alla kläder och byta om och sedan sätta dig och äta en god middag och ta en stor singha och bara njuta av stunden och sedan hoppa i poolen och götta mig en stund. På kvällen blir det kanske att man drar en tur till nattmarknaden i några timmar. Försöka att dra ut på timmarna direkt första dagen så man kommer in i dygnsrytmen så fort som möjligt. 

Sedan på Lördag blir det att dra till playan så klart och träffa våra underbara strand killar och ägarinnan som välkomnar oss varje år.
Så nu närmar sig vår underbara resa med stormsteg och det blir att packa i veckan och ordna med alla räkningar, sedan blir det bara semester .....
Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också