fredag 8 februari 2013

Spindelsjal


Igår började jag att virka på en spindelsjal. Har sett flera olika och de verkar väldigt populära och så klart väldigt snygga. Det finns mönster på Drops på stora sjalar men jag önskar mig en som är mera normalstor.

Så på Kungen och majkis fann jag en spindelsjal i bra storlek och så klart en mönster beskrivning med bild steg för steg.  Drops har endast ett diagrammönster och det är inte så lätt första gången men nu har jag kommit in i det. Garnet de använt är Tilda och med virknål 3.5.

Skall faktiskt göra några sjalar i olika färger inför våren. Dessa är ju så luftiga så man kan ju ha dom på sommaren också. Gå in på Kungen och majkis hemsida det finns fantastiskt mycket fint som hon gjort och man blir väldigt inspirerad. 

Jag har använt ett ljusrosa garn av annat märke men använt virknål 3.5
Nedanstående bilder är från Kungen och majkis




Är du också en härmapa gå in på Sveas och se hur du gör för att vara med. 

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också