söndag 10 mars 2013

Sol, sol och sol


Idag har det varit den varmaste hittills. I alla fall så har det känts så. Man känner nu att man kommer in i den mest varma perioden här och luftfuktigheten stiger snabbt varje dag. När vi kom hit för drygt en vecka sedan kunde man hänga ut handdukarna på tork om nätterna men det går inte längre. De är lika fuktiga nästa morgon, så det blir att hänga dem inne och dra på AC då torkar det. Sedan så blir det en sån unken lukt också om det torkar för långsamt. 

Har idag varit på playan men det har varit varmt och vindat lite. Med den vinden som kom så blästrades vi av sand så inte nog med att man är sträv av salt efter man badat så har man sand överallt på kroppen, så inget är skönare än när man kommer hem och kan hoppa i poolen och fräscha upp sig och piggna till.



I morron blir det poolen vad jag tror, för jag brände mig lite på armarna och i ansiktet så då blir jag här hemma och kan gå in och ut när värmen blir som värst. Det är ju mera att se på stranden men det är gött med ensamheten här på Mango Spa och ligga i tysthet och läsa en bok eller bara blunda utan massa väsen från turister som gapar och skrattar eller musik från alla håll och kanter. 

Hemma märker jag direkt om det finns norskar i tex Hedemyrs, de hörs lång väg och jag avskyr högljudda människor som bara vill stila sig och visa de är nyrika. MEN svenskarna är inte så dåliga heller när de kommer hit. Jag blev så trött på några svenska par som gick runt och skvalade och " jasså ni är från Sverige, kom i går ja, vi har varit här i 4 månader..blablabla" eller tjejer vars morsor tror dom är lika gamla och sitter och garvar med singha och drinkar och päser ut sina feta kroppar som om de vore sexiga. Nej vi är nog inte så mycket bättre själva märker jag. 

Ha en trevlig Söndag, vår går mot sitt slut här

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också