måndag 29 april 2013

Gör din egna stafflilampa

Vill här dela med mig av stafflilampan som jag gjort själv av ett målarstaffli. Lätt att göra och så klart billigt.


 Denna fina stafflilampa gör du enkelt själv: 

Köp ett staffli på Biltema för ca 140kr. 

En burk hobbyspray från Biltema ca 60kr. 

Ca 2 m lampkabel med lampfäste och knapp. 
Lampskärm (hittade min på Happy Price i Tanum) 20kr 

1) Plocka isär skruvar och remmar från staffliet så de inte blir sprayade. Häng upp delarna och spraya dem, det räcker med en gång så får den en snygg finish. 

2) Montera sedan ihop staffliet. 

3) Högst upp på staffliet borra ett hål stort så att du kan trä i kabeln, och fäst sedan lamphållaren högst upp. Fäst därefter kabeln längst ena benet så det inte hänger rakt ner. 

4) På med skärmen och du är färdig...Inte svårt va??? 

Här kan man sätta fast ett foto, liten tavla eller bild på staffli fästena eller 
bara låta det vara som det är på bilden.

 Här ser ni att sockel hållaren är fastskruvad med en mutter. 

Borra hålet lagom stort så att den "gängade" skruven precis får plats annars glappar det och skärmen kan bli hängande på sned. 

Det är en längre sk skruv som är med sockel hållaren som man fäster med muttern och sedan är då kabel i trädd i denna "gängade skruv" men som sagt vad så är allt med i förpackningen.


Här gärna av er om ni inte förstår min beskrivning, men det är väldigt enkelt.

Lycka till 
Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också