onsdag 8 maj 2013

Äntligen är sommarblommorna på plats..

Vilken underbar dag denna dagen började, kom ut i morse och det var 16 grader och solen sken. Snart var det 21 grader och mina trädgårdshänder ville börja plantera. Så det blev en tur till handelsträdgården Landgrens i Grebbestad och inhandlade 11 st surfinor. Har alltid mörkare vinröd/rosa framme där det är ljust och så har jag ljusare rosa på baksidan där det är mörkare så det lyser upp. 

Jag har alltid häng surfinor runt om huset och de blir sååå fantastiskt fina varje år. Landgrens säljer planter av hög kvalitet och det märker man på hur kraftiga dom är och storblommiga. Så fram med U-jord som är mycket bra för dessa blommor och började plantera.
 Det var så underbart att få färg runt om och man blir så glad när man kommer hem. 

Men fram på dagen så kom ju regnet så klart. Så det blev att ställa undan alla blommor in till väggen så de inte blåste sönder för det tar verkligen i , i vindbyarna. Så de ser lite hängiga ut men vänta bara tills det blir uppehåll och lite värme så lär de växa så det knakar. Jag älskar att gå på eftermiddagarna och plocka med blommorna det är balsam för själen.



 Här har jag gömt blommorna bakom stolarna, det ser ena ängsligt ut men snart blir det fint...

Nu hoppas jag bara på sol och värme och få sitta ute och mysa i trädgården och njuta av alla blommor så klart. 
I år blev det ingen frösådd för min del. Jag sådde så mycket förra året att jag blev lite trött på allt arbete, så jag kommer att köpa färdiga planter istället. Men de på Landgrens tyckte jag skulle vänta några veckor så de fick gro till sig lite mera, för de har ett varmare växthus än mitt. Men det kommer att bli gurkor, körsbärstomater i olika sorter, sallad, physalis och kanske chilli. 

Så nu har jag äntligen jobb att göra i trädgården i ett halvår, och jag har längtat så till denna tiden. 

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också