söndag 12 maj 2013

Hello Kitty flipflop


När vi varit i Thailand så har vi sett så fina flipflop sandaler som är dekorerade med lite olika djur och dekorationer. Så när jag kom hem så tänkte jag att detta måste jag prova. 

Så härom dagen så köpte jag flipflop 2 par för 10 kr i en tråkig grön färg.
Igår började på den ena sandalen att vira lite garn runt och så virkade jag huvudet på Hello Kitty. Det blev inte så bra men själva iden är ju inte så svår.

Jag gillar inte att virka amigurumi för det är så pilligt men gjorde ett försök idag. 
Så klart blev grann ungarna galna i dem.





När jag tittar på sandalerna här nere så ser jag att jag satt huvudet åt fel håll men det blir mer personligt på mitt vis..."hihih"
Sandalerna nedan är från Thailand.

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också