måndag 17 juni 2013

Turkos snäckskals mössa


Fick ett infall att virka en mössa till mig själv av ett Freja garn jag hade över. Och det blev riktigt bra tycker jag. Lite färg på huvudet till hösten skadar ju inte. Har alltid svart mössor men denna funkar fint. Tror att den mörkgrå randen och blomman gjorde att den ser lite festligare ut.

Mönstret på mössan och blomman har jag hämtat från Sveas och är jätteenkelt. Gjorde lite ändringar på mönstret så att jag började med snäckskalsmönstret direkt efter ökningarna. Och rosen lade jag upp 70 lm i stället för 50. Man kan laborera som man vill så klart. 



Så fram med virknålen nu tjejer, det finns alltid nått man kan virka.

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

1 kommentar:

  1. Jätte fin mössa! Har du något mönster? Provat virka den på Sveas men den blir vågig.
    MVH Carola

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också