lördag 17 augusti 2013

Ännu en virkad Baggy mössa

Nu har jag virkat färdigt Bennys 2 mössor som han önskade sig. Modellen passar honom superbra så jag rekommenderar verkligen detta mönstret och att det är så superenkelt att göra.
Den randiga mössan är virkad med det svarta Helen garnet från Rusta och det gråa är Freja, virknål 5 har jag använt mig av.
När det gäller höjden på mössan så har jag virkat flera luftmaskor än beskrivningen för att få lite extra häng på mössan men det förändrar inte själva mönstret som ni hittar Här 



Nu blir det att kolla runt vad mitt nästa projekt skall bli.

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också