onsdag 30 oktober 2013

Virkad Maileg tomte

Nu har jag äntligen fått färdigt min virkade mailegtomte. Det tog några kvällar men nu är den färdig och jag är jätte nöjd med resultatet. 

Blev så inspirerad av mailegtomten som Kungen och majkis gjort, men tyvärr inte fanns något mönster. Men så efter lite letande så hittade jag mönstret på självaste tomten Här
Väldigt enkel att göra men lite pyssel, klänningen har jag virkat på frihand.

Virkade med Tilda garnet i julrött och beige och med virknål 3.5, klänningen är av Freja garn och virknål 3.5. 

Här är nissen utan kläder...


Ta hand om er alla där ute och virka på...

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

1 kommentar:

  1. Jättefin tomte! Håller på med en just nu! :) Du gör så mycket fint! <3
    Kram Ingrid

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också