måndag 16 december 2013

Super goda Julgrans cupcake

Förra året gjorde jag dessa julgrans cupcake och skall göra dem igen, men vill här dela med er lite kul julbaks pyssel som är super gott. 
Såg ett inslag från Martha Stewarts blogg där de gjorde dessa och ville själv försöka så klart. 

Så här blev de och så får ni en beskrivning också.

Jag bakade vanliga muffins som jag smaksatte med riven apelsin.

Dekorering:
Det jag använt är tårtmousse med smak av vanilj som jag blandat med mjölk och lite vispad grädde enl anvisning.

Grön karamellfärg och blandat i till önskad grön färg.
Glasstrutar till själva granen.

Och till dekoration fick det bli lite blandat strössel jag hade hemma och kokos.


Börja med att breda på ett lager med tårtmousse som jag inte färgat med karamellfärg och rullar i kokos.


 Sätter sedan på glass struten på muffisen


Nu har jag färgat moussen och börjar att spritsa nerifrån och upp

Sedan är det bara att dekorera med vad man nu ha

Förrutom att de är jätte fina så smakar de jättegott men det är ju lite svårt att hantera själva granen. 
Så jag kommer att dekorera några stycken i mitten på ett fat och sedan dekorera muffins utan strutar runt om som är lättare att inta.


 Men håll med de är fina och jättegoda trots den gröna färgen men smaken av vanilj är underbart. 

Lycka till 

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också