onsdag 18 december 2013

Virkar Tony Irvingsjal

Hej Onsdag!!

Igår var jag och Emma inom garnaffären Broderiet i Tanum för Emma behövde garn till mössor och vantar. Och väl där så blir man ju så klart pratandes med den fantastiska butiksägare. Man blir så glad och uppåt när man träffar människor som man känner att det "klickar" i mellan.

Innan vi gick så kom hon och stoppade ett nystan "Let´s Knit med Aloe Vera från Svarta Fåret." Garnet har Aloe Vera i sig och gör huden len och mjuk.  Hon tyckte jag skulle virka en Tony Irving sjal. 
Så glad och uppspelt  bar det hemåt och gjorde färdigt en baggy mössa först och sedan drog jag igång med sjalen. Det blir en väldigt fin sjal med olika färger i. 

Mönstret är ju superlätt och en riktig TV virkning för man behöver inte titta på det hela tiden. :) 

Det är ett tunt garn som har stickorna 2 1/2 men jag använder virknål 4 till denna sjalen.

Mönstret hittar ni Här






Det är väldans vad mörkt det är ute och det känns som det aldrig blir dag förrän det är kväll.
Har gjort det mesta inför julen och skall mangla några linnedukar idag, men jag får vänta till Emma kommer så jag får hjälp med vikningen. 

Jag strök dock alla kanter igår så de inte viker sig vid manglingen som det tidigare har gjort så jag har varit lite " redig".

Så dagen kommer mest att innehålla virkning för någon dag måste jag få sitta ner utan att stressa runt och " tro" att jag har en massa att göra för i egentligen är jag färdig med allt, men ändå så skall jag göra något. Men det är väl ett syndrom i mig som är så, så det är svårt att hålla emot detta när det börjar att krypa i en.

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också