onsdag 8 januari 2014

Solen var är du ?

Godmorgon onsdag!
Ny dag, nya utmaningar eller?

Det är lite tråkigt nu på dagarna när inte min dotter Emma kan komma hit, för hon fick vattenkoppor för några dagar sedan och hon är 22 år så det är lite jobbigt att få det som vuxen. Jag och Linnea har inte heller haft vattenkoppor och vill absolut inte få det innan operationen.

Regnet öser ner och jag har snart glömt hur solen ser ut, gud så hemskt! Jag bara längtar till när man kan öppna dörren och sätta sig utanför på bänken och njuta av solen, blommor, fågelkvitter och allt grönt och ta en kopp kaffe och bara njuta. 

Men till helgen skall det väl bli lite sol och då får man ställa sig ut och bara njuta och ta ner alla ljusslingor och julbocken får jag släppa lös så den får springa till skogs :)

Fick  iallafall köpt lite nystan garn igår till att virka 
African flowers. Hade tänkt att göra ett kuddfodral till sittbänken ute till sommaren så det är ett lagom projekt känner jag.


Sedan så blev jag även färdig med "tulpaner i snö" necessär och den blev riktigt fin.
Mönstret på tulpanerna hittar ni Här




Så jag skall fortsätta med handarbete i vårens färger och sitta och längta efter solen värmer min kropp 
Men just nu får pläden värma mig

Ha en underbar dag på er alla 

Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också