söndag 9 februari 2014

Diet dax igen...

Nu har jag börjat med diet igen för 98:e gången känns det som. 

Men igår kändes det som jag fick en käftsmäll när en bekant till mig inte kände igen mig. Nu hade vi inte setts på ca 2 år, men när vi sågs så såg hon så frågande på mig och jag fick säga mitt namn för att hon skulle fatta att det var jag.
Jag vet att jag gått upp 12 kg på 2 år men herregud jag tycker jag ser likadan ut på ansiktet som alltid fast lite rundare.
Efter detta kunde jag inte koncentrera mig utan detta satte sig som en djävul i mitt huvud.
Så i går började jag med Naturdiet för det är tyvärr det enda sättet för mig att få någon viktnedgång med kickstart. Eftersom jag nyligen har opererat min fot och även kommer att operera min andra fot fram igenom så är jag VÄLDIGT begränsad gällande rörligheten. 
Så nu blir det att köra denna dieten i 3 veckor för att sedan åker vi ju till Thailand, och med förhoppning att jag skall fortsätta att tänka på vad jag äter även där.

Det sög så igår när jag tänker på det att jag inte har kunnat släppa tanken en minut, och visst tycker jag att jag är för tjock och med mina dryga 80 kg så måste jag ner i en bättre trivselvikt så är det bara.

Tuffa dagar kommer det att bli men jag har en förhoppning att efter några dagar försvinner suget. Har gjort detta tidigare och det gäller att hålla i för det funkar för mig om jag bara har rätt motivation och DENNA GÅNGEN ÄR DEN GÅNGEN SOM DET SKALL FUNKA.

Det tuffa i allt är att det är så massa strul och mas med arbetsförmedlingen ang ett jobb som är på gång och jag känner mig rätt less på livet över lag nu, och då ett jäkla sug efter mat så gör det ju sitt på humöret så är det bara. 
Som "tur" jobbar min man i Norge så han blir inte så lidande under veckan av mitt humör.

Jag behövde nog denna vecka klockan för att vakna upp och göra något åt situationen och jag skall göra mitt yttersta.


Hoppas ni har blivit inspirerade
och att ni fortsätter att läsa min blogg
Camilla 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också