lördag 19 april 2014

GLAD PÅSK



Önskar jag alla mina goa läsare och att ni får umgås med vänner och ha det underbart denna långhelg.
Även ni som strävar på och jobbar hoppas jag att ni får en liten stund på kvällen och bara slappa och njuta.

Själv blir det att samla hela familjen och vi skall äta påskmiddag idag. Emma och Linnea skulle tillaga någon rätt var så det inte blev så mycket att göra här hemma. Vi brukar inte direkt ha stormiddag vid påsk, men vädret kommer ju att vara så underbart att man kan sitta ute och kanske spela lite kubb.

Känner mig väldigt glad och lätt i sinnet, men känner på samma gång att jag gör fel att känna så nu när min mormor gick bort för 2 veckor sedan och vi skall ha begravning till veckan. Men jag vet att hon har det bättre nu och fått frid för det önskade hon sig, 

Hon skrev även ett brev där hon ville att vi skulle vara glada och leva här och nu de dagar vi har i livet och det skall jag försöka att alltid ha i minnet vid tunga dagar. 

Så umgås nu med vänner ni tycker om och ni behöver inte bjuda på massa mat o dyl utan det räcker med att man sitter ner och pratar lite över en kopp kaffe och dela lite glädje...det är påsk för mig. 

Jag är inte perfekt "men jag jobbar på det " :)

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla




1 kommentar:

  1. Så fint du skriver och så sant!
    En riktigt fin påsk önskar jag dej och din familj!
    Kram/Finas mammis

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också