onsdag 23 april 2014

Godmorron godmorron trallalalalalalllllala .....

Och då var det onsdag morgon!
Pigg som en lärka sitter jag här före kl är 7 och undrar vad för virkprojekt det skall bli idag?
Jag har egentligen börjat på ett nytt virkprojekt men jag är lite osäker på färgkombinationen så jag skall upp till garnaffären och kolla lite på garn.
Så det blir att virka på svärmors sjal som skulle ha varit färdig för länge sedan, men jag har virkat på annat roligt i stället så jag får väl ta och göra några varv idag. 


Idag kommer min dotter Linnea hem för i morgon är det mormors begravning i Strömstad och vi alla skall ju som sagt dit. Det skall bli skönt att få det ur världen och kunna gå vidare med annat. 

Linnea fick så glada besked i går att hon fått jobb på Hedemyrs i Tanumshede. Det är ett sommarjobb men för henne är det himla stort för hon har inte jobbat på över ett år och blivit väldigt frustrerad och fattig över detta. 

Så nu kommer hon och bo hos oss när hon jobbar och jag får lite sällskap. Lilla Musse skall också komma hit och bo hos oss och få vara ute och hoppa i gräset till skillnad till betongbalkongen han annars vistas på.
Linnea och hennes pojkvän får vara lite särbos ett tag, men så är det när det är hopplöst att få tag på jobb i Uddevalla. 



Så nu får ni ha en underbar dag och jag får försöka att få igång virknålen 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också