tisdag 29 april 2014

Teddy Bear pillow


Nu har min lilla nalle kudde blivit färdig. Hittade detta mönstret Här och först blev det en liten tavla, men det fick även bli en fin kudde för att testa lite olika bas färger. Blev väldigt nöjd med den och jag sydde ett tyg i beige med vita prickar på, på baksidan. 
Hela kudden är virkad i Tilda garnet och virknål 3. Jag virkade även ett extra varv runt varje ruta med stolpar för att få rutan lite större än från originalmönstret. 

De runda ringarna är magisk ring m 12 st, öka dubbelt 2:a v = 24 m, sedan öka varannan m på 3:e v = 36 m. sedan virkar jag samma som på nallarna.  
Mina nallar fick också en liten fluga av vikt band och en liten knapp på. Fick så fina dekorationsband av mina barn när jag fyllde år och de passade så bra till denna färgkombinationen.
Ögonen är av pärlor från halsband jag kom över billigt och hade bra storlek och att garnet gick att trä igenom. Man tager vad man haver....






Nu skall jag till och virka en babypläd i ljusare färger, så den får ni se om ett tag

Ha nu så himla kul med era virkningsprojekt.

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också