lördag 17 maj 2014

Här bor jag

Nu är sommar planteringen färdig, saknas bara lite piff och puff och virkade kuddar. Men blommorna är på plats. Ser kanske inte ut så mycket till världen just nu, men det kommer att bli jätte fint senare i sommar. 

Denna helt underbara vattenkanna köpte jag på Landgrens i Grebbestad, det är en fröjd att se den och praktiskt så klart. Var så himla trött på min gröna plast vattenkanna som jag fick gömma runt husknuten. Men nu har jag en fantastisk fin som får stå på bänken utan för dörren. 
Och olivträdet blommar för fullt så det skall bli kul vad det blir av den detta året. 


För tillfället hänger detta hjärtat utanför dörren men jag skall göra en riktig sommar krans under helgen tänkte jag. 


Dessa rosa marguriter kommer att bli underbart fina färgglada när de fått växa till sig och får mycket sol.
Var på Landgrens i Grebbestad och köpte alla sommarblommor härom dagen. Det blir samma som tidigare år, surfinor i mörkrosa. De passar så fint till huset och är väldigt tacksamma för de blir så fantastiskt stora och fina. 

Koltrastvägen är inte ännu i full blom, men välskötta gräsmattor och städat område har vi. Jag bara älskar mitt område 
Några krukor fick rosa marguriter och det blev bara en stor i varje för de blir breda och 60 cm höga så man får ha lite tålamod med att det ser lite glest ut. 

Idag blir det altanhäng med familjen och grilla. Det har varit så mycket den senaste tiden att jag bara skall sitta och virka och njuta av det fina vädret.

Ha en underbar helg på er alla 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också