fredag 10 oktober 2014

Presenter från Paris


Fredag morgon och sitter här och ser alla gula löv på träden utanför, och förundras över det konstiga ljuset som är idag. 
Himlen och träden går i gul/orange och det är nästan som att se en gammal film. Molnen drar fort förbi och hela mitt vardagsrum har en konstig gul/brun färg. 
Ja! nog är hösten här.

Min dotter var i Paris i förra helgen med sin pojkvän för att " möta hösten i Paris" och där hade hon köpt en fin present till mig. Jag fick dessa underbart vackra och väldoftande ljus från Zara Home.


Blockljuset är så fantastiskt vackert snidat att jag aldrig kommer att våga tända på det så det får stå och vara vackert på sidebordet i stället. 



Jag är rätt fascinerad över hur man gör dessa relief mönster på stearin? När jag var på Kanarieöarna för många år sedan såg jag någon som gjorde dessa för hand och det var ett fantastiskt handarbete men dessa är nog säkert gjort med maskin. Men vad gör väl det? vackert är det ändå!

Så Tack igen Linnea för den fina presenten


Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också