onsdag 17 december 2014

Söta mystofflor

Nu är julafton inom räckhåll och man har massor att göra, MEN jag är färdig med handeln så jag kan sitta ner och bara virka och behöver inte göra något förrän dagen innan julafton med att laga mat.

Så igår kväll så virkade jag mig ett par mys tofflor som jag kan skrutta runt här hemma i och känna mig lyxig i. Mönstret hittar ni Här men jag har virkat lite längre upp på toffeln och så en högre kant runt men jag har virkat efter mönstret jag gjort här ovan. 
Garnet är ett billigt garn Duga och virknål nr 6, sedan har jag använt ett vitt garn och virkat med ett hårigt garn för att att få fluffet. 


Lite piff och puff så blir de lite extra snygga





Så om ni har frågor om mönstret så hör gärna av er
Ha en fortsatt trevlig dag 
Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



1 kommentar:

  1. Vilka härliga tofflor! Rosa, fluffigt & piff! Kan inte bli bättre! :)

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också