tisdag 6 januari 2015

Virkad söt hare - Crochet Sweet Bunny


Julens virkprojekt är äntligen över för denna gången och nu försöker jag starta nya. Men medans jag gör det så väller det in beställningar på plädar, barnvagnsmobiler, sängmobiler och Tilda dockor så det behövdes inte grunna så mycket över det problemet.

Men! jag har nyss blivit färdig med en WinterTilda och skall börja med en Maj Tilda men kände att jag ville virka nått enkelt där emellan så jag inte sitter hela året och virkar Tilda för risken blir att man tröttnar så klart.

Så jag satt och googlade igår och sökte på " crochet easter" och då kom det upp massor av söta påskharar, kycklingar m.m. Så jag tog det första förslaget som kom upp och började virka på en liten Sweet Bunny. Nu håller jag på med den 5:e så det blir en liten familj som jag skall sätta i en korg och spara till påsk.

Mönstret hittar ni Här och på engelska som jag använt Här


En liten söt boll får man ju ha bak på haren 


Virkat med Tilda och virknål 2.5. De övriga jag gör skall göras på restgarn för det går så lite åt av varje färg. Sedan så har det varit så mörkt idag så oavsett vilket kort jag tagit så har det blivit disig bild men det är väl så det är denna årstiden. 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också