fredag 13 februari 2015

Mera tyg skall förgylla mitt hem

Dagarna går så fort!, man vaknar -----och så är man i säng igen...
Varje dag har innehållit allt för att hjälpa mina barn med diverse ting som att åka med och köpa gardiner, vara till hands när leveranser av möbler kommer till huset när de själva jobbar, råd vid tapetsering, sytt gardiner m.m.m.
 Det är ju jättekul att kunna hjälpa till men jag skall inte sticka under stol med att man är rejält trött på kvällarna.
Men jag har fått köpt lite tyg härom dagen då Hörnan i Strömstad hade 35-års jubileum i rea butiken och alla tyger kostade 35 kr/m .

De 2 beigea till vänster kostade 35 kr/ m och skall bli nya kuddar. Zickzack tyget är köpt lite tidigare som jag sytt kuddar av. 

Här ser ni hur fin kudden blev av tyget här ovan.Tygerna är kraftiga möbeltyger och de blir så snygga som kuddar och håller sig fina utan att skrynkla sig och ser faktiskt mycket exklusiva ut tycker jag, och det är inte dåligt för ett tyg för 35 kr/ meter :)  Jag stansade en öljett och hängde på en krona som jag hittade som dekoration i en blomsteraffär och kostade 10 kr för 4 stycken. Är suuper nöjd över resultatet. 


Till mina nya rollup i pysselrummet kunde jag bara inte ha de svarta fula ändarna till gardinstången, så i stället för att köpa nya så blev det att ta fram sprayburken och måla dem i guld och det blev jätte bra.


Det prickiga tyget är bara helt fantastiskt fint och jag är så nöjd över dem. När jag skulle rulla upp dem så ville jag inte göra den klassiska rosetten på bandet utan jag fäste bandet uppe bakom stången. Och sedan sydde jag på två träknappar som dekorationer på banden  i stället och det blev verkligen pricken över i:et




Har köpt en hel del tyger och kuddar från Linum och går i vårens färger och det känns så underbart att nu är VÅREN på väg känns det som. Så nästa inlägg kommer att gå i rosa och glada, sköna färger
Ha en riktigt bra dag 

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också