fredag 19 juni 2015

Glad Midsommar

Då var midsommar 2015 här !!!


I år blir vi hemma och skall vara kattvakt för min dotter åker till Tyskland i några dagar. Men det blir ju oavsett om vi är 2 st eller bedrövligt väder,  sill och potatis så klart. 

Men jag vill slå ett slag för virkade midsommar kransar.
 Man behöver inte gå ut i regnet och plocka blommor och få massa djur och grejer i håret,  och så håller de sig år efter år :) 
Denna kransen är virkad i olika blommor och blad som kommer från olika sidor på nätet och så är de sydda på en resår. Så det är bara att börja virka så har ni kransar till nästa år. 


Vi har också blivit med Paviljong, så nu kan vi sitta ute i ur och skur och så grilla och äta ute utan att de nya grannarna glor på oss. 



Har beställt nya trädgårdsmöbler i svart rotting så de kommer till veckan. Igår i ösregnet satte vi upp detta och sedan satt vi där inne med terassvärmare och hade mysigt med regnsmatter på taket. Verkligen en bra investering och få ett extra uterum utan att bygga. Väldigt lätt konstruktion och enkel att sätta upp.

 Vi köpte Hillerstorps paviljong och kostade 3600 kr men då komplett med myggnät, väggar och är 
3 x 3 meter. Taket är impregnerat så det regnar inte in så här blir det många kvällar i sommar 

Tvärr är inläggen väldigt glesa men det är fullt upp med företaget och beställningar som legat på rad. Haft många beställningar på Tilda dockorna så det är det jag har gjort det senaste så jag hoppas det dyker upp något annat så man får lite variation på virkningen. 


Önskar Er alla en riktigt fin Midsommar och ta det lungt med alkoholen

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



1 kommentar:

  1. Hoppas du haft en trevlig midsommar. Paviljongen har säkert kommit väl till pass .
    Nu siktar vi på sol och sommar. Kram Eva

    SvaraRadera

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också