måndag 24 augusti 2015

Elefantskallra


Det är blixter och dunder ute, efter några helt underbara veckor med sol och tropisk värme. Så underbart att vi fick chansen att få känna på sol och värme innan hösten blåst och kyla kommer. 

Under dessa fina dagar har jag suttit ute och virkat på en nallepläd men även virkat några elefantskallror som jag hittade mönstret på, på instagram. 

De blev så himla söta och fina så jag fick göra några stycken. Mönstret hittar ni Här och det är på danska men väldigt lätt att förstå. Virkade med Tilda garnet och virknål nr 2. 


Så underbara dessa blev, så kommer det att bli en liten elefantfamilj som får bo hos mig tills någon liten krabat vill ha dem. 



Jag hade några bjällror hemma som jag lade ner i ett par nylonstrumpor " nya" och knöt en knut på och lade i skallran tillsammans med vadden så de inte kommer ut. Men hela elefanten är virkad med virknål nr 2 så den är väldigt tät. 

Så nu skall jag fortsätta med nallepläden så den blir färdig och och se om jag kan hitta några andra projekt som skulle vara roligt att testa. 

Önskar er en fin kväll och att ni sitter och myser med era handarbeten

kram Camilla

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också