torsdag 13 augusti 2015

Portmonnä knäppen

Nu har det inkommit ett parti med portmonnä knäppen.
Säljer dessa i min webbshop www.camillaslivsstil.se för 39 kr/ st. Minsta ordervärde är 50 kr och så är det fraktfritt.


Gillar verkligen att kunna virka mina egna portmonnäer och att man enkelt kan byta fodralet och virka nytt efter humör och säsong :)
 Jag är väldigt kräsen när det gäller knäppen för jag har beställt tidigare och då har de inte "knäppt" och då är det ju ingen mening med portmonnäer, om pengarna bara ramlar ut. Så jag testar mina leveranser innan jag lägger ut de till försäljning. 

Ett nystan Tilda räcker till flera portmonnäer, så det är en perfekt personlig present eller till julklapp.
Det finns mönster som jag gjort tidigare till ett knäppe som är lite större, men själva upplägget är det samma. 

Det är att man virkar en ring med fm maskor tills den är lika stor som inner måttet när knäppet är helt utfällt. 
Sedan är det bara att virka vilket mönster du vill runt och runt utan ökning tills du har en höjd/djup som du vill ha, och sedan så syr du fast arbetet i hålen som finns på knäppet. 

Jag kommer att virka upp några som ni har att gå efter, men jag vill ge er tillgång till knäppena först, så under veckan kommer jag lägga ut några förslag. 

Önskar er alla en fortsatt skön Augusti med underbar värme och sol

Hoppas ni har blivit inspirerade
Och att ni fortsätter att läsa min blogg


Camilla



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du kikade in och gav en liten hälsning.
Lämna gärna din bloggadress så kan jag hälsa på dig också